Till Mamma

Till Mamma

Translate

torsdag 4 maj 2017

God Morgon Mamma


Jag har nyss vaknat, tidig morgon.

Det har varit soligt de senaste dagarna, men blåsigt. Så det har inte varit skönt att vara ute. Jag har ju som du vet besvär med mina öron, och jag kan inte vara ute då.

Jag vaknade idag av att jag hade så ont i mitt knä, det som jag trillade på isen uppe i Karlstad när jag bodde där. Läkarna var sämre där än här i Växjö. Operationen lyckades inte. Och läkarna lyckades inte med min hand i Växjö, som du vet.

Är det inte det ena så är det något annat ...

Idag är det begravning. Min hyresvärdinnas Mor ska begravas. Hon blev 98 år gammal, och fick hon inte cancer, så hade hon blivit över 100 år. Men livet är inte att lita på.

Nu ska jag brygga mej lite kaffe och blir varm, för jag fryser så jag skakar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar