Till Mamma

Till Mamma

Translate

torsdag 27 april 2017

Jaha du lilla Mamma!

Jag har blivit en riktig nattuggla, men det är svårt att sova numera.

Denna bilden tog jag genom vardagsrumsfönstret på eftermiddagen och då var det lite molnigare. Men kvällen var solig och skön hela tiden till solnedgången.


Tidigare i dag har det varit solsken och lite stackmoln, men kallt och blåsigt, så jag har bara varit nere i affären och handlat. Och jag gjorde fynd för en gång skull. Detta köpte jag:


Och det kostade inte mer än 200 kronor. Det ligger en tub Alvedon med där och bara tabletterna kostar 40 kronor, så jag hade tur med maten och resten. De två paketen till höger är grönsaks- och potatisgratäng. Det var gott, men min mage svullnade upp av smärta. Men jag måste ju äta. Men de stora gröna päronen är jättegoda och det säger min mage ja till liksom paprikorna. Gott gott! Som godis men bättre.
Men jag har bara ätit lite, inte allt på en gång. Någon måtta får det vara.

Jag träffade en kille med en Dansk-Svensk Gårdshund när jag gick hem från affären. Ja, jag har träffat honom flera gånger, men nu är han 1 och ett halvt år. Så söt och snäll. Liten är han också. Jag skulle gärna tänka mej att skaffa en sådan....



Visst är de söta! De här bilderna har jag lånat på nätet. Jag hade inte mobilen med mej. Det brukar jag aldrig ha, tyvärr. För det finns så mycket i naturen som är så vackert nu vid denna tidpunkt på året. Men jag får ta mej i kragen och ta med mej mobilen när jag går ut i fortsättningen.

Men jag är för gammal för att skaffa hund igen, men jag saknar hundpromenaderna. Har ju alltid haft hund sedan jag flyttade hemifrån Mamma och Pappa. Så jag får se hur jag ska göra. Tänka efter före. :)

Nu är det dags att försöka sova några timmar, så jag säger:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar