Till Mamma

Till Mamma

Translate

fredag 21 april 2017

Hej Mamma!

Idag fyller jag 68 år och det är ingen som har ringt eller hört av sej... Du kallade mej alltid för Vitsipps-flickan. Därför att när jag föddes var det fullt med utslagna vitsippor. Ja, det har det varit en månad nu. Men det är kallt och ruggigt. Ett riktigt April-väder!

En bild från parken nere vid sjön.



Du tycker nog jag är tokig som skriver en blogg och samtala med dej. Men det är så trist och tråkigt, ledsamt och ensamt utan dej. Jag tänker på dej varje stund på dagen. Ditt glada skratt när vi träffades och talade i telefonen. Du var inte sur eller arg på något. Och det gick inte att försöka reta dej, för du genomskådade mej alltid.

Nu ska jag vila mej, har ont i ryggen och den vänstra armbågen. Vet inte hur jag har legat inatt.

Hej då lilla du!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar